Skip to content Skip to footer

Pozycjonowanie stron – czy można to robić samodzielnie?

Pozycjonowanie stron to proces wpływający na optymalizację treści w sieci, a także szereg działań specjalistów, którzy wiedzą jak sprawić by dana strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Ale pozycjonowanie nie jest tak trudne ani złożone jak może się wydawać i, jak się okazuje, wiele osób robi to samodzielnie.

Pozycjonowanie – skuteczne narzędzie do zdobywania klientów z Google

W dużych firmach standardem jest budowanie zespołu osób odpowiedzialnych za pozycjonowanie. Ale w przypadku małych lub średnich przedsiębiorstw czasami wystarczy samodzielne zapoznanie się z zasadami pozycjonowania aby skutecznie wdrażać tego typu rozwiązania. Jak to zrobić?
Przede wszystkim kluczowe znaczenie ma zrozumienie czym w istocie jest pozycjonowanie stron WWW oraz poznanie zasad działania samej wyszukiwarki. Wiele osób zapomina, że dla większości fraz Google nie działa w czasie rzeczywistym, ale posiada już wcześniej zapisane dane, które przetwarza na potrzeby wyszukiwania, a także ustaloną, odpowiednią kolejność. Dlatego pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, na którego efekty trzeba poczekać.

Jak samodzielnie pozycjonować stronę?

Samodzielne pozycjonowanie stron warto rozpocząć od zapoznania się z podstawowymi zasadami SEO. Ważne aby pamiętać, że przede wszystkim Google powinno „wiedzieć” o istnieniu danej strony lub marki. W innym przypadku pozycjonowanie nie będzie możliwe. Warto też pamiętać o wspomnianej wyżej kwestii, że pozycjonowanie nie odbywa się w czasie rzeczywistym, dlatego efekty mierzy się po upływie czasu.

Zasady samodzielnego pozycjonowania stron

Poznanie technik pozycjonowania to punkt wyjścia dla osób, które chcą same optymalizować swoją stronę i poprawiać wyniki wyszukiwania organicznego. W dalszej kolejności istotne znaczenie ma on-page SEO. Wynika to z faktu, że strona, która nie ma dobrej nawigacji lub jest źle zaprojektowana może nie być widoczna dla „robotów” pozycjonujących. W efekcie mogą one nigdy nie dotrzeć do podstrony z konkretnym produktem, którego ktoś w sieci właśnie szuka.
Dlatego warto pamiętać, że każda strona WWW powinna mieć strukturę, która jest zrozumiała dla Google. Ważne jest także „zaufanie robotów”. które polega na łatwym i czytelnym poruszaniu się przez nie po stronie. Obecnie Google bierze pod uwagę nie tylko nasycenie słowami kluczowymi, ale i samą użyteczność strony dla czytelnika, dlatego teksty, które pojawiają się na niej nie powinny być „czysto techniczne”, czyli mało czytelne dla odbiorcy, lub też pisane wyłącznie po to by uzyskać odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na 4people.pl